הריקושטים שעפים בעקבות יוזמת מחירון הרכב של משרד התחבורה

בתחילת דצמבר פורסם בתקשורת הישראלית כי יוזמת משרד התחבורה ליצור מחירון רכב המבוסס על חובתם של האזרחים בדיווח על הסכומים בהם נמכרו ונרכשו רכבים, הביא את יצחק לוי, מהבכירים בענף התחבורה בישראל, להתנגד למהלך.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp

תזכורת ליוזמת משרד התחבורה

ביולי השנה פרסמנו באתרנו כי משרד התחבורה, פועל נמרצות בקידום מאגר אינטרנטי נגיש וחינמי עבור הציבור הרחב שיהפוך למחירון רכב המתחרה במחירוני הרכב של "יד2" ו"לוי יצחק". המחירון של משרד התחבורה אמור מבחינתם ליצור "וודאות מוחלטת בעסקאות יד שנייה ויאפשר לרוכשי רכבים יכולת מיקוח גדולה מול מגרשי הטרייד אין, סוחרי שוק הרכבים המשומשים ויאפשר יצירת תחרות בשוק מחירוני הרכב". עוד מסרו גורמים במשרד התחבורה כי "הגיע הזמן שיהיה לציבור הישראלי כלי נוסף, מחירון מד רכב אמיתי – 'מחירון ההמונים'. כזה שיאפשר להם לקנות רכב משומש במחיר ריאלי ובשוויו האמיתי בלי מניפולציות, בלי שטיקים. בכך נחסוך לאזרחים את עוגמת הנפש וכמובן לחסוך לציבור אלפי שקלים בעסקאות שאינן משקפות את השווי הריאלי של הרכב".

יצחק לוי – הדמות המובילה בהתנגדות למחירון הרכב של משרד התחבורה

יצחק לוי, שמיצב עצמו לאורך שנים כמי שמומחה בתחום מחירוני הרכב בישראל, העביר למשרד התחבורה מכתב ובו דרישתו לחדול מהיוזמה אותה הם מקדמים. נימוקו של לוי מתבסס על הטענה כי יצירת אותו מחירון מהווה שימוש פסול במשאבים ציבוריים תוך התערבות גסה בשוק הרכבים. פנייתו של יצחק לוי למשרד התחבורה נעשתה לאחר שלא נשמעה ממנו תגובה מאז יולי האחרון. כעת, באמצעות עורך דינו ירון אלון, פנה לוי אל משרד התחבורה עם אותה דרישה נחרצת.

בפנייה קודמת של עו"ד ירון אלון למשרד התחבורה נדרש כי משרד התחבורה יחדלו בתוך 14 ימים מהשקת המחירון, כשהדבר אף כולל כל פרסום בנוגע אליו, ביצוע הפיילוט בדואר ישראל וכמובן ההכפשות הנלוות והרומזות כלפי מרשו – יצחק לוי. הכפשות שכללו, מבחינת עו"ד ירון אלון, ייחוס לקנוניה ובה טענה כי מחירון הרכב של לוי יצחק פועל מטעם גורמים בעלי עניין בשוק הרכב בישראל.

שיא המכתב, מצד עו"ד אלון, נטען כי אותו מחירון של משרד התחבורה מהווה אקט ה"מזכיר תקופות אפלות ומשטרים דיקטטוריים באופן שאינו מתיישב עם אופייה הדמוקרטי והחופשי של המדינה. אפילו השם שניתן למחירון שתקבע המדינה – 'מחירון העם' – מדיף ניחוח פופוליסטי".

מחירון לוי יצחק – אוטוריטה בתחום הרכבים

מחירון לוי יצחק הינו ירחון לכלי תחבורה ונמצא בבעלותו של שמאי הרכב לוי יצחק. המחירון של לוי יצחק נחשב במשך שנים רבות למחירון עליו מסתמכים רבים בענף התחבורה בישראל והוא נחשב כמונופול של ממש עוד משנות ה-70 המוקדמות.

במחירון לוי יצחק מוצגים מרבית דגמי כלי הרכב הנמכרים בישראל. המידע אודות כלי הרכב מסודר בטבלאות מסודרות המציגות דגמים על פי שם היצרן, דגם, שנת ייצור, רמת גימור ועוד. בין היתר, משקלל מחירון הרכב של לוי יצחק פרמטרים נוספים המשפיעים על מחירי כלי הרכב בישראל, תוך התייחסות למספר הבעלויות הקודמות של כלי הרכב, אבזור, קילומטראז' ועוד.

באתר האינטרנט של לוי יצחק ניתן כיום ליהנות ממידע רחב הנוגע לעולם הרכב ואף לקבל מידע חשוב ומשמעותי בכל הנוגע למחירי דירות, שיפוצים ועוד.

היכן הנושא עומד כעת?

על פי הידוע הקמת המחירון של משרד התחבורה נמצא כעת בשלבי פיילוט מתקדמים. שלב בו מוכרים ורוכשים מתבקשים באופן וולונטרי בלבד להצהיר על סכום המכירה. בדואר ישראל, שבהם אמורים המוכרים והרוכשים לבצע את הצהרת סכום הרכישה של רכב יד שנייה, מסרו כי ההיענות הוולנטרית במסגרת אותו פיילוט נמוכה.

תגובת משרד התחבורה

נוכח פנייתו והתייחסותו של לוי יצחק לנושא מסרו במשרד התחבורה כי מטרת המחירון היא בהגברת השקיפות והתחרות בשוק התחבורה, כשמחירון כזה מתבקש שיוקם כשיש כבר כעת שיתוף פעולה מצד האזרחים לרעיון.

אנו במכללת אפיק כמובן עוקבים אחר הנעשה ונעדכן ככל שיתבקש.

רוצה לקדם את הקריירה שלך ?

השאר לנו את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם האפשרי 

הכתבות החמות מעולם השמאות

הפודקאסטים החמים מעולם השמאות

צרו קשר