מה זה קריפטו , מה זה בלוקציין ו 4 מערכות מסחר שחובה להכיר

תמונה: מטבעות דיגיטליים. כיתוב: מה זה קריפטו

מה זה בדיוק קריפטו? מהם מטבעות קריפטו? מהם המטבעות החדשים? והאם יש מטבעות קריפטו מומלצים?

כל היום שומעים על קריפטו. פעם זה היה ביטקוין, אחר  כך האתריום. אבל כיום כולם מדברים על קריפטו. מה זה קריפטו בכלל? קריפטו הוא למעשה קיצור של מטבעות קריפטוגרפיים, מההמילה “קריפטוגרפיה” –  תורת כתיבת הסתר (הצפנה).

קריפטוגרפיה היא למעשה ענף במדעי המחשב ובמתמטיקה הבודק כלים לאבטחת מידע ותקשורת נתונים.  התחום הפך מוכר בעיקר הודות למטבעות קריפטוגרפיים – מטבעות דיגיטליים, מבוזרים ומאובטחים. רישומם בפרוטוקלים, אבטחתם, הרשאת שימוש ואימות נתונים כולם – כולם חלק מעולם המטבעות הקריפטוגרפיים.

שם ומייל פה ונשלח לך כל מה שצריך לדעת על מה זה קריפטו

Main website contact form

מה זה מטבעות קריפטו

מה זה קריפטו בהקשר של מטבעות? מטבעות קריפטוגרפיים, מבוזרים, וירטואליים או דיגיטליים הם למעשה מטבעות מוצפנים. כלומר הם נכס וירטואלי וכדי להפעיל אותם יש צורך באימות משתמש וסיסמה.  מטבעות אלו מוצפנים בהצפנה חזקה. הצפנה זו מאפשרת לאמת עסקאות, לאבטח אותן וליצור יחידות מטבע חדשות. 

 

מקור: unsplash

מטבעות אלו פועלים ברשת בלוקצ’יין, זו מעין זירת מסחר שבה מועבר מידע מאובטח מעמית לעמית וכך נוצרים עסקאות ומטבעות חדשים. ערך המטבע נקבע בהסכמת המשתמשים וללא פיקוח של מדינה או בנק. כמו כן ערך המטבע אינו נקבע לפי היצמדות לסחורה אחרת, כמו היצמדות הדולר לזהב בעבר או היצמדות לנפט.

מטבע הקריפטו הראשון היה הביטקוין. מאז הצטרפו אתר’יום, ואחריו הגיעו גם ריפל, ליטקוין  ועוד. 

מה זה קריפטו

מטבעות קריפטוגרפיים חדשים

מה זה קריפטו כמטבע וירטואלי?

בעוד כולם מדברים על מטבעות קריפטוגרפיים פופולריים, נראה שהשנה כמה מהמטבעות החדשים השיגו תשואות יפות. הנה כמה מהם:

  1. דוג’קוין (DOG)  – מטבע שהתחיל כבדיחה  וזינק ב-1000 אחוזים השנה.  המטבע החל ב-2003 כבדיחה של המהנדסים בילי מרקוס וג’קסון פאלמר, שבכלל רצו לעשות מערכת פשוטה לסחר ופארודיה על מטבעות דיגיטליים. לאחר שאילון מאסק, סנופי דוגי דוג  ואחרים רכשו אותו ופרסמו אותו זינק השווי שלו.  בארבעת החודשים הראשונים של 2021 זינק ב-30,000% והפך  אז למטבע המבוזר הרביעי  בגודלו בעולם
  2. בייננס (BNB)  – בייננס היא בכלל שמה של בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, אבל היא גם מנפיקה מטבע קריפטו.  הביננס קוין הושק לראשונה ב-2017 זמן קצר לפני עליית הבורסה לאוויר.  ההנפקה בוצעה באתריום ברכישה בשווי 15 מיליון דולר. עד 2019 המטבע פעל ברשת אתריום. מ-2019 עברה לרשת בלוקצ’יין משלה – ביננסצ’יין. המטבע גם משמש מעין קופון הנחה למסחר ברשת.  ב-2021 הפך  אז למטבע המבוזר השלישי בגודלו עם זינוק אדיר של 1,230% בשנה זו, לעומת עליות מתונות בהרבה בביטקוין ובאתריום.
  3.  אינטרנט קומפיוטור – אינטרנט קומופיוטר הוא מהמטבעות החדשים ברשימה. הוא הושק רק במאי השנה ותוך יום אחד קפץ שוויו ל-45 מיליארד דולר והפך למטבע המבוזר השמיני בגודלו בעולם. ייחודו של המטבע הוא שנועד למפתחי תוכנה ויוצרי תוכן כך שיוכלו להעלות את המטבעות ישירות לרשת בלי תיווך של חברות שגובות עמלות גבוהות.
  4. קרדנו (ADA) – קרדנו זו פלטפורמת בלוקצ’יין שאחראית למטבע הדיגיטלי המסומן ADA. קרדנו היא פלטופורמת הבלוקצ’יין הראשונה שפותחה על ידי אקדמאים ועל פי מתודות מסודרות. הפלטפורמה מבוססת על פרוף אוף סטייק – כלומר ככל שיש לך יותר מטבעות יש לך הרשאה לכרות מטבע בעצמך או לנהל הרשאות. במרץ 2021 הפך לאחד המטבעות הקריפטוגרפיים הגדולים בעולם  והגיע להיות המטבע הקריפטוגרפי השלישי בגודלו בעולם לתקופה זו.

בינתיים דיברנו רק על מה זה קריפטו, מהם מטבעות קריפטו ועל מטבעות חדשים. רוצים לדעת איך לרכוש אותם?  קראו איך סוחרים במטבעות דיגיטליים

 כמה מטבעות קריפטו יש 

מה זה קריפטו התלנו להבין. אבל כמה מטבעות קריפטוגרפיים בדיוק יש? אם ב-2013 היו רק  66 מטבעות קריפטו, בפברואר 2021 נספרו 4,501 מטבעות והספירה נמשכת.

מטבעות קריפטוגרפיים מומלצים – יש דבר כזה?

מי שהיה ער לשוק הקריפטו בשנתיים האחרונות ודאי שם לב לתנודות גדולות. ב-2020 היה הביטקוין השקעה אלטרנטיבית מהותית עם זינוקים מרשימים. ב-2020 הביטקוין שבר שיאים של שבע שנים והצטרפו הרבה משקיעים חדשים. עבור משקיעים אלו המשבר הכלכלי היה מכה קלה בכנף. משקיעי 2021 לעומת זאת נחלו אכזבה.

אז האם זה אומר שהביטקוין זה בועה, כמו שטוענים כמה בתי השקעות? העניין עם בועות הוא שאף אחד לא באמת יודע כשהן בועות בזמן אמת. אומנם הביטקוין לא הגיע השנה לשיאים של 2020, אבל הוא חזר בינתיים לעליייה מתונה.

השקעה במניות

אבל צריך לזכור שנכס דיגיטלי כמו מטבע דיגיטלי הוא נכס לכל דבר, וכמו בכל השקעה  אסור לשים את כל הביצים בסל אחד. קשה לדעת מה יהיה הטרנד הבא, לכן כדאי לבזר את ההשקעות, הן במטבעות נוספים והן בנכסים מסוגים שונים. כמו כן חשוב לא להתלהב מכל מטבע. צריך לראות שיש לו גם ערך, ביטקוין זכה להצלחה שלו בגלל אבטחה שלא הייתה לפניה, בייננס הוא מטבע רב-שימושי ומטבעות רבים שיפרו את הנגישות שלהם.

מרגישים שלמדתם מה זה קריפטו? המידע עזר לכם? אתם רוצים ללמוד יותר? מוזמנים להירשם כאן למטה או להתחיל ללמוד בקורס הקריפטו שלנו.

הפניה לעמוד מכירה

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

תמונת קופיה רושמת. כיתוב: מי מכבד מטבעות דיגיטליים

איפה אפשר לשלם בקריפטו

אחת השאלות לגבי מטבעות דיגיטליים היא אם הם רק להשקעה או שיש להם ערך במסחר? אז מי מכבד מטבעות דיגיטליים? מעסקים קטנים עד תאגידים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form