מה זה מטבע דיגיטלי ואיך הוא עוזר לנו

מטבע ביטקוין רקע. מה זה מטבע דיגיטלי כיתוב

מהם מטבעות דיגיטליים? האם זה שונה ממטבע קריפטו? אילו מטבעות דיגיטליים יש ואיך משקיעים בהם?

לפני שמתחילים ללמוד – מה זה מטבע דיגיטלי בכלל? מטבעות דיגיטליים כשמם כן הם, מטבעות וירטואליים שהשימוש בהם נעשה באמצעות אמצעים דיגיטליים. זה יכול להיות אינטרנט במחשב, בסמארטפון אוב מכשירים ייעודיים. על כל המטבעות והטכנולוגיות שמאפשרים את השימוש בהם אנחנו לומדים בקורס השקעות במטבעות דיגיטליים.

מטבעות דיגיטליים הסבר

יש כמה שמות למטבעות דיגיטיליים. הם נקראים גם מטבעות וירטואליים או מטבעות קריפטו, והמונח בעברית הוא מטבעות מבוזרים. אומנם ביטקוין היה המטבע הראשון שהשתמש בטכנולוגיה זו אבל הוא כבר לא היחיד. קריפטו הוא קיצור של מטבעות קריפטוגרפיים, כלומר מטבעות מוצפנים שהערך שלהם, אבטחתם ובמקרים מסוימים יצירתם נעשית על ידי המשתמשים ללא גוף מדיני או בנק שמפקח (קראו בהרחבה: מה זה קריפטו). יש עוד שמות לקורסים בסחר במטבעות דיגיטליים, למשל  קורס קריפטו או  בלו’קצ’יין – הטכנולוגיה המשמשת לסחר ברוב המטבעות הדיגיטליים.

בהרחבה, מטבע דיגיטלי הוא מטבע עולמי, לא מוחשי שניתן לרכוש או להשקיע בו באמצעים דיגיטליים, כמו מחשב, ארנק דיגיטלי, טלפון וניתן לאחסן אותו במחשב, בחומרה או רק באמצעות שימור הקוד.

מטבע דיגיטלי או וירטואלי הוא כאמור מאובטח יותר ודורש הרשאה וכן את את אישור המשתמשים. כפי שנסביר בהמשך ובקורס, למטבע הדיגיטלי כיום אין פיקוח של מדינה או בנק, ולכן הוא תנודתי יותר אך גם חסין יותר לאינפלציה.

עוד יתרון של המטבע הדיגיטלי הוא שאתם יכולים להשתמש בו מכל מקום בעולם ולסחור בלי בעיה. ואם יש לכם למשל ביטקוין או אתריום, אפשר לרכוש או להשקיע ישירות בחו”ל בלי המרה ובלי עמלות המרה.

שם ומייל פה ונשלח לך מיני קורס על מה זה מטבע דיגיטלי, מתאים?

Main website contact form

מה זה מטבע דיגיטלי ומה זה מטבע קריפטו

למרות שעל פי המשמעות שלו מטבע דיגיטלי יכול להיות כל מה שמוגדר מטבע באמצעים דיגיטליים, כיום המונחים מטבע קריפטו או מטבע דיגיטלי הם נרדפים, הסיבה היא שרוב המטבעות הדיגיטליים שנעשה בהם שימוש היום הם מוצפנים (קריפטוגרפיים), והם דורשים סיסמה וקוד. 

באנר לקורס סחר במטבעות דיגיטליים

יתרונות המטבע הדיגיטלי

בסדר, עכשיו אנחנו מבינים מה זה מטבע דיגיטלי, אבל למה זה טוב? למטבעות דיגיטליים כמה יתרונות. לרוב אנחנו שומעים עליהם כאפיק השקעה אלטרנטיבי לשוק ההון או אפילו לנדל”ן. בגלל היעדר הפיקוח הם תנודתיים יותר וכמו תמיד בהשקעות תנודתיות פוטנציאל התשואה גבוה אך גם ההפסדים וכדי להימנע מהם צריך ללמוד היטב את הסכנות, משהו שאנו מתמחים בו באפיק.

הנה כמה מהיתרונות:

  • אפשר לסחור בהם בכל מקום בכדור הארץ
  • כיום כבר יש הרבה טכנולוגיות המאפשרות להמיר אותם בקלות
  • רמת השקיפות במטבעות דיגיטליים גבוהה ביותר ואפשר לעקוב אחר הפעילות שלהם
  • רמת ההצפנה גבוהה ביותר וזה חשוב לשם שמירת הנכס
  • העמלות נמוכות מאוד
  • אין צורך לסחוב מטלטלין
מה זה מטבע דיגיטל כותרי. תמונת טלפון

מהם המטבעות הדיגיטליים

הבנו מה זה מטבע דיגיטלי, אבל מהם בעצם המטבעות הדיגיטליים? את ביטקוין כולם מכירים, אבל כבר מזמן הוא לא המטבע הדיגיטלי היחיד בשוק.  מטבעות גדולים אחרים הם אתריום, ריפל ובייננס, המשמש גם זירת מסחר. עוד מטבעות הם דוג’קוין וקרדנו.

מטבעות דיגיטליים חדשים

פעם היו מעט מאוד מטבעות דיגיטליים. היום בכל רגע נוצרים מטבעות דיגיטליים. נכון לכתיבת שורות אלו רק היום נכנסו למעקב יותר מעשרה מטבעות דיגיטליים חדשים. אחד מהם, מטבע בשם רובין הוד, השיג בתוך שעה 9% תשואה. לצערנו זה לא אומר הרבה. רוב המטבעות הדיגיטליים החדשים לא ישרדו.

כיום כמו בכל שוק פרוץ מדינות שונות מתערבות וקובעות כללים חדשים. כך למשל סין הגבילה השנה את המסחר והשימוש במטבעות דיגיטליים וגם הביטקוין נפגע מהרגולציה. 

בעיות אחרות שאנשים נתקלים בהן היא שכחת סיסמה, מה שעלול להביא לאובדן של מיליוני דולרים. וכמו בכל מקום שיש כסף גם האקרים מצטרפים. הבעיה חמורה יותר במטבעות דיגיטליים חדשים, שאין לנו עדיין רקע עליהם, על האבטחה שלהם וגם כמובן עדיין אין להם שרשרת הצלחות.

זה לא אומר שכל מטבע דיגיטלי חדש הוא בעייתי. אבל זה כן אומר שצריך ללמוד את התחום, להבין איזה מטבע דיגיטלי הוא בעל ערך, איזה מטבע דיגיטלי נמכר במחיר טוב, איזה מטבע דיגיטלי חדש כאן להישאר. את כל זה צריך ללמוד. בין היתר לשם כך נועד הקורס שלנו להשקעה במטבעות דיגיטליים.

השקעה במטבעות דיגיטליים

כבר הבנתם מה זה מטבע דיגיטלי ולמה הוא משמש. נעשה קצת סדר בבלגן: מטבע דיגיטלי יכול לשמש לקנייה  או להשקעה. כמו בבורסה ובשוק ההון אפשר להשקיע לטווח הארוך ואפשר להשקיע במסחר יומי. זו השקעה עם המון הזדמנויות אבל גם עם סיכונים, בעיקר בימים אלו שלא ברור מה פניה של הרגולציה. אבל גם עם סיכונים אפשר להתמודד.  כמו כן לא שמים את כל הכסף שלכם בסל אחד, ודאי למי שאין הרבה חלופות. 

אפשר לבזר את ההשקעות בכמה מטבעות דיגיטיליים לצד לימודי השקעה בשוק ההון. לכל משקיע יש הצרכים שלו. כמו כן יש נכסים שמניבים תשואות טובות יותר בתקופות משבר, כשהמשקיעים מחפשים חלופה לשוק ההון. דוגמה מצוינת לכך היא התשואות של המטבעות הדיגיטליים בתחילת משבר הקורונה. אבל זה באמת רק על קצה המזלג.

רוצים ללמוד יותר? אתם מוזמנים להשאיר פרטים כאן בטופס או להתחיל ללמוד מיד בקורס ——>

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

תמונת קופיה רושמת. כיתוב: מי מכבד מטבעות דיגיטליים

איפה אפשר לשלם בקריפטו

אחת השאלות לגבי מטבעות דיגיטליים היא אם הם רק להשקעה או שיש להם ערך במסחר? אז מי מכבד מטבעות דיגיטליים? מעסקים קטנים עד תאגידים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form