מהו המקצוע החיוני הכי משתלם? יצאנו לבדוק – מכללת אפיק

מיליון מובטלים. זה היה מצב התעסוקה בפסח 2020, שיאו של אחד המשברים הקשים שידענו בשנים האחרונות. גם אם רובנו לא נפגעו מבחינה בריאותית, אין ספק שבפן הכלכלי לא פסח נגיף הקורונה על אף דלת.

אבל ישנם כאלה שסבלו פחות, במיוחד לאחר שהממשלה פירסמה את רשימת המקצועות החיוניים, ובכך סימנה את הקו המפריד בין מי שייאלצו לשבת בבית ואלה שימשיכו לעבוד כרגיל (ואפילו יותר). מבט מהיר אל רשימת הענפים החיוניים מלמד על ההגיון בבחירתם; המדובר בענפים שלולא הם עלולה להיפגע רמת החיים באופן בלתי הפיך:

אנרגיה: כולל את משק החשמל, הגז הטבעי והמים.

מזון: חקלאים, סופרמרקטים ומרכולים כמובן פועלים כבשגרה, ולמעשה אף יותר מהשגרה.

בריאות ותרופות: ענף זה כולל לא רק את הרופאים, כי אם גם את תחום האופטיקה.

הנמלים: חברות הספנות ועובדי הנמלים.

אבטחה, תחזוקה, ניקיון וחישובי שכר: מקצועות אלה צשוייכים כמעט באופן ישיר לחברות כוח האדם.

פיננסים: בנקים, חברות ביטוח, בתי השקעות ועוד. חשוב כי ענף הפיננסים אינו כולל רק את הבנקים, אלא את כל נותני השירותים הפיננסיים, ועל-כן הוא כולל את מתן הגישה לכספי החסכון הארוך, החסכון הקצר ותשלומי הביטוח.

לא רק רופאים. רשימת המקצועות החיוניים מתרחבת

מקצוע חיוני

סטונדטים המעוניינים במקצוע חיוני לא ימצאו מבחר רחב במיוחד, וזאת מכמה סיבות:

ראשית, מבט מהיר לענפים שלעיל מגלה שרובם כוללים חסמי כניסה. תחומי האנרגיה והנמלים למשל נשלטים ע”י חברות ציבוריות ומי שייכנס אליהן יתחיל כ”דור ב'”.

שנית, תחומים אחרים כגון ביטוח והשקעות מצריכים רישיון.

ושלישית, תחומים כמו אבטחה וניקיון משלמים משכורות נמוכות.

אז האם לוותר?

במסגרת הענפים החיוניים המוזכרים, ישנו תחום אחד שדווקא חווה גידול בביקושים בימים אלה, הוא שייך לעולם הביטוח אך אינו מצריך רישיון ואינו כולל חסמי כניסה, ובד בבד משלם שכר גבוה. זהו כמובן תחום שמאות הרכוש.

בניגוד למקצועות אחרים, מקצוע שמאי הרכוש לא נפגע בתקופות משבר. למעשה לא משנה מה יהיה מצבה של הכלכלה, אירועים ביטוחיים לא ייפסקו; פיצוצי צנרת, שריפות, נזקי רכוש הם אירועים טבעיים שאינם תלויים באופן משמעותי ברמת הפעילות הכלכלית (זאת בניגוד לשמאות רכב שנפגעת קשות בתקופת סגר).

גוזרים קופון של 30 מיליון ש”ח

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של שמאי הרכוש הוא השכר. עפ”י נתוני משרד האוצר, כ-35 אלף תביעות ביטוחי רכוש ומבנה מתרחשות בכל שנה  בסך כולל של כ-800 מיליון ₪  (ויש עוד רבות בנכסים שכלל אינם מבוטחים), בזמן שבארץ פועלים רק 250 שמאי רכוש, אשר גוזרים קופון של כ-4 אחוז בממוצע אחוז משווי כל נזק. בחישוב כולל, מדובר בסכום של כ-30 מיליון ₪ שמתחלקים למעשה בין כמה מאות שמאים.

יתרון נוסף עבור שמאי הרכוש הוא היציבות והעבודה הקבועה. בניגוד לשמאים אחרים, הביקושים לשמאי רכוש אינם יורדים בתקופות משבר. בנוסף מדובר בעבודה שאינה מונוטונית או חד מימדית, אלא משתנה בהתאם לסוג הנזק. שמאי הרכוש לומד בכל אירוע ביטוחי דבר מה נוסף שלא ידע, החל מדירות למגורים ועד נזקים במפעלים ועסקים מסחריים.

מסלולי לימוד

לצערם של מי שהיו מבודדים והיושבים בסגר (ואולי למזלם), הדרך היחידה ללמוד מקצוע בתקופת הקורונה היתה בבית. נכון לכתיבת שורות אלה ישנה רק מכללה אחת בארץ אשר בה מתקיימים לימודי שמאות רכוש אונליין, או מסלול שמאות מקרקעין לימודי שמאות מקרקעין וזוהי מכללת אפיק.

אז האם כעת הזמן להיכנס לתחום?

הדבר תלוי במצבו התעסוקתי של כל אחד. מי שמסוגל להשאיר את הראש מעל המים בתקופה שבה אינו עובד ובטוח כי לא יפוטר בשנת משבר, עדיף לו שימתין. לעומת זאת, אלה מבין המובטלים שאינם מעריכים שידעו אם מקום העבודה מחכה להם, מומלץ כי לכל הפחות יבררו אם כעת הזמן הצטרף לגל המשמעותי של פונים ללימודי שמאות רכוש.

מעוניינים ללמוד את מקצוע שמאות הרכוש? קליק כאן להשארת פרטים >>

באנר הפניה לקורס שמאות רכוש. כותרת: כמה עולה קורס שמאות רכוש

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

טופס ראשי
הסכמה לתקנון

ההכשרה המקיפה בישראל

100% אונליין
5 תעודות מקצוע

לקבלת המדריך למייל:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

טופס ראשי
הסכמה לתקנון