התחלה נכונה להצלחה במסחר בשוק ההון

התחלה נכונה להצלחה במסחר בשוק ההון

6 נקודות להצלחה במסחר בשוק ההון

1. לאן נושבת הרוח

כדי לדעת שהסיכויים באמת איתנו, רגע לפני המסחר חשוב להשתמש בניתוח טכני.
ניתוח טכני של מנייה מתבצע על ידי שלוש נקודות עיקריות:

  • מעל ל 50% מכיוון מנייה נקבע לפי הסקטור שלה ולכן חשוב לסחור במניות שגרף הסקטור שלה מראה כיוון עליה. חשוב לזכור כי לכל מנייה ישנה מגמה משנית וגם היא צריכה להיות חיובית בכדי שסיכויי ההצלחה במסחר יהיו גבוהים.
  • רצוי לבדוק את היסטוריית המסחר של המניה. חשוב לבדוק האם בחודשים האחרונים המנייה הראתה נורות ירוקות המסמנות מגמות חיוביות ונוודא את מחזורי המסחר של המנייה. נתונים אלה מרמזים על מסחר בריא והתנהגות טכנית תקינה.
  • יותר מהכל חשוב לקחת בעירבון מוגבל הרבה מהנתונים והשמועות שמגיעים אלינו דרך החדשות. למרות שבערוצים חדשותיים בכל יום מתרחשת דרמה אחרת האמת היא שירידות דרמתיות קורות אחת לכמה שנים, במציאות לעומת זאת לרוב אנחנו נהנה מעליות ואף שבירת שיאים לא מעט פעמים.

2. תכנון הוא שם המשחק

פה אנחנו דווקא הולכים להפתיע אתכם. נכון שלביצוע ניתוח טכני ישנם לא מעט כלים, אבל אנחנו אומרים דווקא לא להשתמש ביותר מיד. שימוש רב של כלים לניתוח מנייה עלול לבלבל ולהקטין את הסיכוי להצליח, הרי זה ידוע שעל כל נתון חיובי תמיד נוכל למצוא נתון שלילי שיסתור.
תכנון אסטרטגיה מוגדרת מראש היא מפתח להצלחה ארוכת טווח בשוק ההון, זה ההבדל הקטן שבין מסחר מקצועי למסחר חובבני. התכנון המקדים שלכם צריך להיות ברור מבחינת הכלים בהם אתם עתידים להשתמש, ניהול סיכונים והחלטה ברורה על כמות המניות אותם כדאי לכם לקנות וניהול נכון של עסקאות שעיקרו מבוסס על מניעת הפסדים על ידי לקיחת רווחים.
מה שבעצם אנחנו אומרים פה זה שהעיקר הוא לא באיזה כלי תבחרו אלא מהו התכנון המקדים שלכם לשימוש נכון בכלים.
ואל תשכחו כשיש ספק אין ספק. כנראה שלא בניתם אסטרטגיה ברורה.

3. גם המניה זקוקה לספייס

כדי שאחוזי ההצלחה של האסטרטגיה שאותה בניתם מראש יגדלו ויעלו חשוב להיכנס לפוזיציה עם הוראות מוגדרות מראש, הוראות אלו הן למימוש (טייק פרופיט) ולקטיעת הפסד (סטופ לוס).
למה הוראות אלו חשובות? כי אין לנו שום אפשרות לחזות מה תהיה התנודה של המנייה אותה אנו סוחרים, ולכן הוראות אלו אשר מוגדרות מראש ימנעו תנודה בכיוון הפוך מזה שתכננו העלולה להרוס לנו את הצלחת העסקה. חשוב להבין כי תכנון מוקדם של הוראות ימנע מהסוחר לבצע טעיות הנובעות מפסיכולוגיות שונות המופיעות על המסך.

4. חינם יכול לעלות ביוקר

פעמים רבות משקיעים בוחרים להשתמש בכלי עבודה חינמיים ככלי עזר בכדי לחסוך כסף.
כלי עבודה מתקדם ואיכותי הוא לא כזה שאומר הרבה ומציע מאות כלים שאין לנו באמת שימוש בהם ורק גורמים לבלבול. כלי עבודה מתקדם הוא כזה שיכול לספק כלי עזר לאיתור עסקאות חמות אותן ניתן לנתח על פי התכנון הטכני המקדים שבנינו בתחילת הדרך וקבלת התראות אוטומטיות למקסום הרווחים במינימום זמן.

באנר הפניה לקורס שמאות רכוש. כותרת: כמה עולה קורס שמאות מקרקעין

5. תיעוד

מה שקורה התאוריה לא תמיד גם קורה באופן מעשי ובכדי שזה ייצא גם מהדף אל הפועל חשוב לפעול עם משמעת עצמית ולשם כך ישנו יומן מסחר. מטרתו של יומן זה הוא להעניק תמיכה בכל התלבטות. ליומן אנחנו נכניס את כל פרטי המסחר (תאריך, שם המנייה, שער כניסה, ונתוני האסטרטגיה, תאריך המכירה וסיכום).
יומן מסחר הוא בעצם הכלי שלנו למדד נתונים של עשה ולא עשה על פי נתוני עסקאות מפסידות. למידה מטעויות היא הדרך הטובה ביותר לשיפור אחוזי הרווח וההצלחה.

6. לא לשכוח מי המנהל

חשוב מאוד שאנו נשלוט ברגשות ולא הפוך. ישנם הרבה מצבים בהם סוחרים נלחצים ומיד מתחילים לפעול על פי תחושה ולא לפי האסטרטגיה אותה בנו. בדרך הזו הרי ברור שהסיכוי לרווחים יורד בצורה משמעותית.

כלל זהב לסוחר: המטרה היא לא רווח מידי, אלא שיטה ודרך שיעניקו רווחים לאורך זמן

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form