“בגלל הקורונה, יש נפילה של עד 25% במחירי הדירות ובדמי השכירות”

יש אנשים שמבינים במחירים, ויש את לוי יצחק, האדם שחי את המחירים יותר מכל אחד בארץ.  

בראיון נדיר מסוגו העניק לנו לוי תובנות קריטיות להתנהלות פיננסית בימים טרופים אלה, וחשף בפנינו תובנות יוצאות דופן על מה שקורה כעת בשוק מחירי הנדל”ן והרכב.

“החוק הכי חשוב בכלכלה זה ההיצע וביקוש” הוא מזכיר לנו. “אם מישהו צריך את הכסף דחוף, בשביל כל מיני התחייבויות כמו למשל הלוואה כנגד דירה, אז כמובן שהוא עשוי לרצות למכור בכל מקרה, אבל אם לא , תמתינו ואל תיכנסו לפאניקה בגלל ירידה רגעית במחירים”.

נפילה של עד 25% במחירי הדירות

 עד כמה חדה הירידה הרגעית במחירים? “אם מישהו לחוץ למכור דירה בימים האלה, הוא עשוי לאבד עד 25% משווי הנכס”, הוא מפתיע אותנו. ” אני לא אומר בהכרח 25%, אבל בוודאות 10%… וכן, 25% במקרה הגרוע ביותר, עבור מישהו שממש נואש למכור. “חשוב לי להסביר שאני מתייחס לימים האלה ולרגע זה ממש של ימי המשבר”.

ומה אם יתחיל סגר מלא? “את זה אני לא יודע. אני מדבר על נקודת זמן זו של שיא המשבר. מי שהכי יפסיד מהמשבר הנוכחי הוא אותם אנשים ששילמו כסף בזמן שהעבודה על הדירות שלהן נדחתה בהרבה זמן, מה שיגרום להם להפסדים ואי נוחות מכיוון שהם כבר שילמו חלק מהכסף.”

ומה נוגע לשוק השכירות?

” האמת היא שעד שהגיעה הקורונה, היה קשה מאוד למצוא דירות להשכרה, לא לטווח קצר ולא לטווח ארוך… אבל כרגע יש היצע גדול מאוד של דירות להשכרה. זה לא אומר שצריך לפשוט את עורו של זה שרוצה להשכיר את הדירה, אבל אני ממליץ בהחלט למי שמחפש שוכר לדירה שלו לעשות הנחה של עד 25% בשביל למצוא שוכר בתקופה כל-כך קשה. יש בעיה רצינית ביותר עבור השוכרים של אנשים שלא ירצו לשלם דמי שכירות.”

רכבים – ירידות של לא יותר מ-2 או 3 אחוזים

האם ירדו גם מחירי רכבים?

“שוק הרכב לא דומה לשוק המניות או הנדל”ן.” הוא אומר. “המניות והנדל”ן הולכים ביחד בגלל שבשני המקרים מדובר בכספי חסכון ארוך טווח ולכן גם כספים משמעותיים מאוד מסך הנכסים של החוסך, אבל שוק הרכב הוא לא כזה. בשוק הרכב אנחנו עוסקים בסכומים הרבה יותר קטנים, זה דבר ראשון, ודבר שני זה שרכב הוא כלי כמעט בסיסי, אנשים צריכים רכב כדי להגיע למרכזי קניות ולהיות ניידים.”

מילים אחרות, לוי יצחק מסביר לנו שכלי רכב הוא לא משהו שאנשים חוסכים עליו, זה לא מותרות, לכן אנחנו לא רואים ירידה משמעותית במחירי רכבים. “אנחנו ראינו שהתזוזות והירידות הן ב-2-3 אחוז, לכל היותר לרכבים חדשים”, הוא אומר.” נכון שגם ברכב יש עניין של היצע וביקוש. אז מי שיש לו כסף מזומן יכול להרוויח גם כאן”.

ירידה של 10-15 אחוז במחירי רכוש

ומה לגבי תחום הרכוש?

“קודם כל תבטחו את הרכוש שלכם”, הוא ממליץ. “זה בלי קשר בכלל למחירי הרכוש. כי אין לדעת מתי יקרה איזה אסון חלילה. בנוגע למחיר, אין ספק שניתן לקנות היום קצת יותר בזול, אבל אני לא מאמין שהמחירים ירדו עד כדי כך, אולי 10או 15 אחוז במכשיר זה או אחר, אבל כל זה כנראה זמני. אם אתם צריכים את זה מאוד, תקנו, אבל אם הפרוטה לא מצויה בכיסכם, אין טעם לקנות סתם”.

האם אתה חושב שאנשים יכולים להיות רגועים למחירי הדירות שלהם? אולי שהמדינה תדאג להם איכשהו?

” אני מחייך כשאני שומע את השאלה ? “, אומר לנו לוי יצחק, “כי אני לא מומחה לכאלה שאלות, אני טוב בלהעריך מחירים ברגע נתון, לא לשער קדימה, ומכיוון שכל עם ישראל שומע אותי. אני לא רוצה להעלות השערות שאין לי יכולת טובה להעריך אותן.”

שימרו כסף לבן לימים שחורים

לסיכום השיחה ביקשנו ממנו טיפ קטן שיעזור לנו לצלוח את הימים הקשים, והוא נענה בשמחה. “יש כלל אחד בחיים שאני הולך לפיו כבר הרבה שנים: אני יודע מה היה אתמול, ומה היום… אבל לא יודע מה מחר. מהסיבה הזאת חשוב לי לגעת בנושא חשוב ביותר, שבא לידי ביטוי בתקופה הנוכחית, והוא העניין של שמירת מזומנים לימי סגריר.”

הוא ממשיך ומסביר לנו שמי שדואג שיהיה לו כסף לבן לימים שחורים, בימים כאלה הוא המרוויח העיקרי. “הכוונה שלי היא שאף פעם אל תבזבז את כל מה שיש לך, כי יש ימים שבהם אין הכנסה, ואתה חייב כסף לתצרוכת בסיסית, ושום דבר אחר לא מעניין אותך. לכן חשוב לזכור שני דברים: אל תבזבז את כל הונך, ואל תיכנס לחובות מיותרים (בדגש על מיותרים). באווירה זו, אני מאחל לכולנו בריאות, ושכל צרותינו יעברו במהרה.

מוכנים לצאת לדרך? קליק כאן לכל מסלולי הלימוד >>

באנר הפניה לקורס שמאות רכוש. כותרת: כמה עולה קורס שמאות מקרקעין

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

פוסטים נוספים

קורס פרקטיקום מכללת אפיק. המרצה שלומי חכמוב ושמאי המקרקעין ארז כהן

קורס פרקטיקום שמאות מקרקעין 2024

קורס פרקטיקום נועד להכשיר את שמאי העתיד בפן המעשי ולשפר את סיכוייהם להתקבל להתמחות במשרדים. מה לומדים בקורס? כמה זמן הוא נמשך? וכמה זה עולה?

שלחו לנו הודעה

Main website contact form
חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form

נדלן מעניין אותך?
כדאי שנדבר:

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form