כיצד מגדילים את סה”כ הכסף הפנוי למשק הבית/חשבון פרטי, מבלי להגדיל את שעות העבודה?

כיצד מגדילים את סה"כ הכסף הפנוי למשק הבית/חשבון פרטי, מבלי להגדיל את שעות העבודה?

איך זה נעשה בפועל?

ראשית יש להכין  רשימה מפורטת של כל ההוצאות הקיימות החל מהוצאות מגורים כמו שכר דירה ומשכנתא וכלה בסכומי העמלות לחשבון העו”ש בבנק, ערכו את הרשימה כך שבסמוך לכל אחד מהקטגוריות יהיה פירוט העלות החודשית ולידו טור סיכום העלות השנתית הכוללת.

לאחר מכן בצעו תיעדוף בסדר עולה לטיפול בקטגטריות השונות לפי הקושי שלכם.
בין היתר יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • סקירת תשלומים לחברות הביטוח וביטול כפילויות וביטוחים מיותרים, ידעתם שביטוח של קופת החולים עשוי לבטל את הצורך בביטוחים פרטיים?
    האם ידעתם שאם יש לכם משכנתא ואתם מבוטחים  בביטוח חיים אז אין צורך בעוד ביטוחי חיים פרטיים?
  • בדיקה מדוקדקת של פירוט חשבון האשראי וצמצום תשלומים שאין בהם צורך או שהוזנח הטיפול בהם, בין תשלומי האשראי ישנם תשלומי בהוראת קבע לשרותים קבועים כגון חברות סלולר, אינטרנט, כבלים וכדומה. כל אחד מהשרותים הנ”ל הוא מקום להוזלת עלויות ע”י סקר שוק קצר ובקשת הנחה. תופתעו לגלות איזה הוזלות משמעותיות ניתן ליצור ע”י פעולות בודודות באינטרנט או בטלפון.
  • בדיקת מסלולי העמלות בחשבון הבנק.

כל סעיף מפחית עשרות עד מאות שקלים מיותרים בכל חודש שמצטברים לאלפי שקלים בשנה שמשולמים כעת השלא לצורך. כדי לבצע שינוי משמעותי יש להתחיל בצעדים קטנים שיניעו את גלגלי השינוי הגדול, פעולות שתלויות בעשיה שלכם ולא יתבצעו בלי שתנקטו פעולה.

סעיף הפנסיה טומן בחובו פוטנציאל אדיר להוזלה בשל דמי הניהול המופרזים שנגבים מאיתנו.
בקופות גמל המצב זהה. חשוב לדעת שעל פי החוק החדש ניתן לעבור לכל קופה שתרצו ויש כאלה שגובות דמי ניהול נמוכים יותר בנקופה הנוכחית..

חשוב מאוד לבדוק את החשבונות החודשיים ולהבין על מה וכמה אתם מחויבים על כל דבר.
כמה אתם משלמים לקופת חולים? אולי כבר אין צורך לשלם עבור בן שכבר עזב את הבית והוא בצבא או עובד בעצמו או בחו”ל וכבר משלם עבור עצמו? בידקו את  תלוש המשכורת, האם אתם מקבלים שכר עבור כל הסעיפים הרלוונטיים? אל תסמכו על המחשב שעושה הכל אוטומטית. זה לא נכון! יש בן אנוש שמקליד את הנתונים ויש מנהל שאומר לפקידה מה להכליל בתלוש שלכם. יש המון טעויות. אל תתביישו לשאול חברים לעבודה או להציץ בתלושים של עמיתים.

אין צורך להתנצל על כך שאתם בודקים את כל הסעיפים זה הכסף שעבדתם עבורו ומגיע לכם בזכות. דרשו את שמגיע לכם.

השמרו מעצלות ובושה, אל תדחו למחר מה שניתן לעשות היום. אם נפלתם בפח הזה, אז אל תבכו שאין לכם כסף לדברים החשובים באמת בחיים, אין לכם את מי להאשים פרט לעצמכם.

היו בטוחים שכל אחד יכול  לחסוך בכל תחום בחיים..

חברות השירותים הגדולות פועלות בשיטת “מצליח”. מחייבים אתכם שלא לצורך או בסכומים גדולים יותר, בתקווה שאולי לא תשימו לב. ולצערנו ברוב המקרים זה מצליח להם. אז אל תממנו את משכורות מנכ”ליהם, גם ככה הם עושים עלינו קופות שמנות. אין סיבה לתת להם מה שלא מגיע.

אמנם ידוע שישראלים לא פרייארים, אבל בשורה התחתונה מבחינת החברות הגדולות כמו חברות הסלולר, האינטרנט, הכבלים, הבנקים, חב’ הביטוח  וכו’ מספיק שחלקכם לא תעלו על הטעויות שלהם כדי לייצר רווחים גדולים על גבו של הלקוח התמים.

לסיום, בואו נחשב לדוגמה:
חיסכון של 400 ₪ בחודש = 4,800 בשנה = חופשה משפחתית. 
חיסכון של 150 שח בחודש = 1800 = כלי נגינה לילד או כל ספרי הלימוד ל2-3 ילדים לשנה.

קדימה צאו לדרך ובצעו שינוי משמעותי.

כתבות נוספות שיעניינו אותך

שיתוף

שלחו לנו הודעה

Main website contact form

פוסטים נוספים

חיפוש

מדריך להסבה מקצועית למייל,
מתאים?

Main website contact form
ליצירת קשר לחץ כאן

צור קשר

יש לך שאלות? צריך עזרה? מנהלי שירות הלקוחות שלנו ישמחו לענות לך על כל שאלה - הכנס את הפרטים שלך ואנו ניצור איתך קשר במהירות

Main website contact form